Dziś marka Guess należy do grupy najbardziej rozpoznawalnych w branży odzieżowej, ale początki firmy były całkiem zwyczajne. Można powiedzieć, że jest to jeden ze sztandarowych przykładów ilustrujących hasło „Od zera do milionera”.
Czterech braci
Czterech braci Marciano mieszkających na południu Francji w Marsylii rozpoczęło swój biznes od handlu. Na początku swojej kariery zawodowej stworzyli sieć sklepów MGA – nazwa pochodziła od pierwszych liter imion starszych braci (George, Armand, Maurice i najmłodszy Paul). Niestety każdego roku w okresie letnim dochodziło do zastoju w sprzedaży, co nie najlepiej wpływało na mały biznes braci Marciano. W 1977 roku postanowili oni wyjechać do Stanów Zjednoczonych na letni wypoczynek i podczas tych wakacji rozpoczęła się wielka zmiana.
Po wakacjach
Amerykańskie wakacje znacznie się przedłużyły dla dwóch młodszych braci, natomiast dwaj starsi pozostali w Stanach Zjednoczonych i tam zamieszkali. 3-4 lata później dołączyli do ich również młodsi braci i w czwórkę zaczęli od nowa tworzyć swoją firmę. Znawcy historii marki Guess twierdzą, że amerykańska firma braci Marciano powstawała w trudnych warunkach. Sporym problemem było wymyślenie nazwy dla nowej marki, pojawiało się sporo konfliktów między braćmi a inwestorem, którego oskarżali o kradzież pomysłów. Także między samymi braćmi Marciano nie zawsze była zgoda. Pomimo trudności marka Guess rozwijała się i rosła w siłę.
Produkty
Guess to przede wszystkim marka odzieży.
Założeniem projektantów, od samego początku istnienia marki, było stworzenie ubrań łączących francuską elegancję z amerykańskim luzem. Trzeba przyznać, że ten mariaż doskonale się udał, dzięki czemu marka Guess stała się bardzo popularna, szczególnie wśród ludzi młodych. Z upływem czasu, podobnie jak w przypadku wielu innych marek odzieżowych, oferta Guess została poszerzona o dodatki. W latach 80-tych na rynku pojawiły się:
- buty,
- torebki
- zegarki Guess.
Dziś
W połowie lat 90-tych firma rodzinna braci Marciano znalazła się na giełdzie i od tego czasu można mówić o prawdziwej światowej ekspansji marki Guess. Dziś firma ma swoje przedstawicielstwa w 40 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce. W sklepach możemy kupić odzież, buty, torebki czy zegarki Guess, które pomimo upływu niemal 40 lat charakteryzuje nadal francuska elegancja i amerykański luz.
Więcej na temat historii braci Marciano i marki Guess można znaleźć na tej stronie.