Firma Casio znacząco wkroczyła na rynek z ponad siedmioma tysiącami produktów, zatem nic dziwnego, że w trosce o przejrzystość swych wyrobów wprowadziła kolekcje wyróżniające się między innymi wyglądem zewnętrznym, materiałami, cenami, wyposażeniem. Dotyczy to szczególnie zegarków.
Najbardziej znaczącym wyróżnieniem produktu jest adresowanie go do odpowiedniego odbiorcy. Łatwo się o tym przekonać, przeglądając ofertę zegarków.
Wiadomo, że zegarek, który zainteresuje mężczyznę, ten niekoniecznie musi skupić na sobie uwagę kobiety. I odwrotnie. To samo dotyczy wieku kupujących. Przedstawiciele młodszego pokolenia będą poszukiwać zegarków, z którymi mogą udać się na biwak, wziąć w nich udział w różnych dyscyplinach sportowych, w ekstremalnych wyprawach. Natomiast przedstawicielki płci słabszej, albo jak kto woli – pięknej, zwrócą uwagę na to, czy zakup będzie także dodatkiem do biżuterii, do ubioru.
Bogactwo propozycji
Wybór między mechanizmem kwarcowym czy solarnym nie tak jest ważny, jak zdecydowanie się na to, na jakie szkiełko w tarczy zegarka będziemy patrzeć. A kolorów do wyboru jest sporo:
- szafirowe ,
- mineralne,
- mineralne utwardzone,
- hesalitowe.
Jeszcze większa paleta barw dotyczy samej tarczy, bo może być w kolorze beżowym, białym, brązowym, czarnym, szarym, czerwonym, fioletowym, niebieskim, perłowym, pomarańczowym, srebrnym.
Kiedy już zapoznamy się z cenami mieszczącymi się w granicach od 200 zł do 2500 zł, przyjdzie czas na przyglądnięcie się detalom, jak np. rodzajom pasków, ich kolorom, pochodnym materiałom, czy wreszcie czas na poznanie najważniejszego materiału, z jakiego produkt skonstruowano.
W poszukiwaniu stylu i technicznych rozwiązań
W firmie Casio pracownicy mają świadomość, że moda ma charakter przemijający i jeżeli chce się pozostać na rynku, to trzeba ją śledzić, poznawać tendencje i nadążać za oczekiwaniami klientów. Stąd do już obecnych kolekcji stale dochodzą nowe propozycje uwzględniające wchodzące do użycia technologie, trendy stylistyczne i przeznaczenie produktu. Dlatego zapewne między innymi ważne jest poznanie możliwości produktu nawet w niecodziennych warunkach, jak np. odporności na wstrząsy, uderzenia, zarysowania czy wodoszczelności. A nic tak szybko nie pozwoli śledzić zmian technicznych w proponowanych produktach jak Internet.